18.12. come together, lecture and tournament
Like every year our last seminar date will be a time for a come together with kicker tournament and christmas party, this year together with all us Zyklotrons.
On 18.12. at 16:00 it begins with a guest lecture by
Amaru Cholango about the forms of knowledge known in the Andes.
Afterwards there will be cookies and “glühwein” and of course the famous kicker tournament.
—
Amaru Cholango comes from the Andes of Ecuador, he received training as a Yachag (Quechua: Shaman) by his mother. After graduating in scientific studies in Quito he traveled to Europe within a scholarship. In London he first came in contact with modern art and decided to become an artist.
In art Amaru sees die possibility to keep the knowledge of his ancestors alive and to shape it into contemporary forms. He is constantly moving in border areas of artistic creation. He works with different expressions like performance, installation, objects, drawings, poetry or photography.
The presentation Amaru is giving will provide a glimpse into the form of thought of the Andean cosmovision. On what kind of paradigms it is based and how it differs from Western methods of production of knowledge. To what extent is it relevant today? And how does it all fit with contemporary art?
—
Amaru Cholango stammt aus den Anden Ecuadors, von seiner Mutter erhielt er eine Ausbildung zum Yachag (Quechua: Shamane). Nach der Absolvierung eines naturwissenschaftlichen Hochschulstudiums in Quito reiste er im Rahmen eines Stipendiums nach Europa. In London kam er erstmals mit moderner Kunst in Berührung und entschied sich, Künstler zu werden.
In der Kunst sieht Amaru die Möglichkeit, das Wissen seiner Vorfahren lebendig zu halten und in zeitgenössische Formen zu bringen. Dabei bewegt er sich ständig in Grenzbereichen künstlerischen Schaffens. Er arbeitet mit unterschiedlichen Ausdrucksformen wie Performance, Installation, Objekten, Zeichnung, Poesie oder Fotografie.
Im Vortrag wird Amaru einen Einblick in die Denkform der Kosmovision der Anden geben. Auf welchen Paradigmen beruht sie und inwiefern unterschiedet sie sich von den westlichen Methoden der Wissensproduktion? Inwiefern ist sie heute aktuell? Und wie passt das überhaupt mit zeitgenössischer Kunst zusammen?